? ??????????????Creative Mind? ????? ?? ???Rating: 4.3 (127 Ratings)??794 Grabs Today. 20530 Total Grabs.
??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Love Scribbles (Pink)? ????? ?? ???Rating: 4.5 (35 Ratings)??787 Grabs Today. 26946 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, September 2, 2009

mmmmmm..... ugly betty pon lawa g dari gambaq aku yg nie


waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...... aku sayang gla gambaq kels aku... tapi ko tengok gambaq aku langsung tak elokkkkkkkkkkk.................... aku geram gla ngan gambaq aku yang nie... dengan tudung tak jadikkkkk......... grrrrrrrrrr..... aku sedey r....napa la aku punya gambaq jadi cam tu hah.... tapi ada lagi cita bekenaan gambaq nie...

kalw ko nak taw kerana gambaq nie la aku blajaq lipat tudung bagi elok... kerana gambaq nie la aku takmaw pakai dah nametag gantung kat luaq... suma kerana gambaq nie...

da orang gelak kat gambaq aku yg kat atas tue.. bukan slh depa memang gambaq tue tak elok pown... cam ngan minah tanjung durian g...

aku punyala malu masa tue... aku tak kisah sangat dulu elok ka tak elok tudung aku.. janji tutup aurat... sampai orang kata aku skema gila pon aku bley wat donno lagi... ggrrr apala aku masa tue...

last2 aku insaf masa cuti ujung taun... aku tengok gambaq kelas yang aku amek kat sir zakwan... aku nampak sendiri cam na diri aku masa tue... aku trus ambik pengajaran... takmaw dah skema skema nie... cukup la!

ya aku tak nafi ciri skema tue memang perlu dalam 5% sebab kalw tak mati r keja skola smua tak siap.. peraturan suma tak ikot... exam tunggang langgang... owh tidak!!!

tapi pada pada r... sikit2 dah aaa.. takyah banyak sangat peratus tue...

so after that macam macam aku cuba blaja dari member... mula2 aku masuk fom 2... aku dapat macam macam kutukan sebab jadikan kawan aku sbgai contoh... yeah maybe they think i'm mostly a copycat.. yeah itu silap aku... never mind silap itu pengajaran..

tahun nie jugak r aku mula bejinak jinak ngan frenster,myspace,facebook,tagged, ym n macam2 lagie... aku blaja kat kawan aku... n aku dapati it's fun!dulu tak penah wat pon... bukak pon jarang... staun bukak takat 2,3 kali...

skang aku dah rajin kit nak bukak suma tue... bab aku dah da member2 nak chat..takdalar aku bosan sangat... tak cam dulu asyik ngadap buku ngan keja skola tapi result turun jugak... blog pon skang baru aku rajin kit nak update...kalo dulu nak bukak shari skali pon payah... cuma bila nak studi tue studi btol2... dgr pa cekgu ckp...

aku dah dapat dah sdikit sbanyak apa yang aku harapkan pada diri aku... aku nak aku selesa dengan diri aku, maksud aku supaya aku tak rasa tak suka pada diri sendiri... aku nak jadi orang yang gembira dengan diri sendiri.. and i did it! aku memang terima diri aku... aku pon dah rasa lebey tenang terutamanya tengah bulan posa niy... aku takat cam ni pon aku rasa okey, tak la cun sangat cam mira ataw adi, tak sehebat nik ataw aminah, tapi aku happy dengan peribadi aku sendiri itu yang aku suka... i like myself skrang... aku selesa dengan idop aku... itu yang aku nak! and i get it... alhamdulillah...

alhamdulillah skang aku dah jarang dengaq owang kata aku skem lagi... at least kurang bebanding taun lpas... aku pon tataw nak kata pa dah... ini yang aku nak... supaya berenti kata skema... ilangkan pkataan tue!!!!!!!! kalau pon ada tapi skurangnya tak sebanyak dulu......dengan kata lain aku dah dapat semangat estim (semangat suka pada diri sendiri,selesa dengan diri sendiri) yang aku mahu...

bab kita kalau ada semangat estim yang tinggi lazimnya kita akan dapat achievement yang better bebanding dengan orang yang tak suka diri sendiri... aku rasa pebezaan antara masa aku dulu kurang semangat estim dan skarang bila aku memiliki semangat tue... aku memang rasa lagi tenteram... aku pon taw skang taun ni ada achievements yang aku dapat... walaupon suma tue pencapaian peribadi, tapi ada juga yang ke arah akademik kokurikulum... maksudnya memang semangat estim tue banyak membantu... cubalah!



0 comments: